וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די למיתוסים: האמת על ירידה בשמיעה ושימוש במכשירי שמיעה

24.7.2018 / 7:37

מדוע לרוב האנשים אשר חווים ירידה בראיה אין בעיה להרכיב משקפיים והאביזר הפך במידה מסוימת לאופנתי, אך מכשירי שמיעה עדיין מרתיעים אנשים רבים?

פמלי גייד

שאלה למחשבה - מדוע לרוב האנשים אשר חווים ירידה בראיה אין בעיה להרכיב משקפיים והאביזר הפך במידה מסוימת לאופנתי, אך מכשירי שמיעה עדיין מרתיעים אנשים רבים? החל מהאדם אשר חווה ירידה או לקות בשמיעה ועד הסובבים אותו. בגדול, כמו בכל תחומי החיים, ישנם מיתוסים ודעות קדומות אשר גורמות לנו לראות (או לשמוע) את הדברים מעט אחרת מכפי שהם. ביקשנו מדנה מירן, קלינאית תקשורת באודיו מדיק לבחון אתנו 5 מיתוסים לגבי ירידה בשמיעה ושימוש במכשירי שמיעה. מתחילים...

מיתוס 1: שמיעה של הסביבה מרמזת על שמיעה תקינה

השמיעה אינה מצב של "הכל או כלום" - שמיעה של הסובבים אותך אינה מעידה בהכרח על שמיעה תקינה. בחלק ניכר מהמקרים, השמיעה נפגעת תחילה בתדרים הגבוהים, כאשר בתדרים הנמוכים היא נשמרת או נפגעת קלות בלבד. במקרים אלה, האופייניים לירידה בשמיעה בעקבות הזדקנות או חשיפה לרעש, לעיתים תחושת העוצמה נשמרת (כלומר, האיש עדיין שומע), אך עלולה להיות פגיעה משמעותית באיכות ובחדות של הצלילים וקושי בהבנת הנאמר.

מיתוס 2: ירידה בשמיעה היא אופיינית רק לגיל השלישי

ירידה בשמיעה יכולה להופיע בכל גיל, החל מגילאי ינקות ועד לגילאים מבוגרים. כאשר מתגלה בעיה לא מדובר ב"סוף העולם" ומומלץ ללכת ולטפל הכי מוקדם שניתן, על מנת לאפשר שיקום עם תוצאות טובות יותר.

מיתוס 3: מכשירי שמיעה מיועדים רק לירידה חמורה בשמיעה

מכשירי שמיעה מתאימים למגוון רחב של ירידות בשמיעה, כאשר גם במקרים של ירידה קלה בשמיעה עלולה להיות פגיעה באיכות החיים. מכשירי השמיעה תורמים לשיפור איכות החיים של כל אדם הסובל מלקות שמיעה ברמה כזו או אחרת וכדי להתאים את מכשיר השמיעה הן לירידה בשמיעה והן לצרכים השמיעתיים הספציפיים של כל אחד לצרכינו, מומלץ לעבור בדיקת שמיעה תקופתית אצל קלינאית תקשורת ולפנות להתאמת מכשירים במידת הצורך

מיתוס 4- מכשירי שמיעה יהפכו את האוזניים לעצלות או יחמירו את הירידה בשמיעה

פעמים רבות, כשאנו לא מכירים מכשירים או טיפולים בתחום מסוים אנו פוחדים להיות תלויים בהם. אך מחקרים רבים הוכיחו כי מכשירי השמיעה לא רק שאינם הופכים את האוזניים לתלויות בהם, אלא הם תורמים בכך שהם ממשיכים לעורר את האיזורים השמיעתיים הדרושים לצורך הבנת דיבור ומקלים באופן ניכר על התפקוד השמיעתי של האדם לקוי השמיעה.

מיתוס 5- מכשירי שמיעה מרעישים

בעבר, מכשירי השמיעה היו בנויים ומוגברים לעיתים באופן גס יותר, מה שיכול היה לגרום לקול צפצוף או שריקה. כיום, מכשירי השמיעה בנויים עם מנגנונים שמצליחים לזהות פוטנציאל לשריקות (פידבק) עוד בטרם הופעתו ולנטרל אותו. כיום ההגברה נעשית בצורה הרבה יותר מדוייקת, וגם בניית המכשירים השתפרה באופן משמעותי. בנוסף, בזכות טכנולוגיות חדשות יש למכשירי שמיעה אינסוף יתרונות נוספים כגון: הפחתת רעשי רקע, מיקרופונים שיודעים להתמקד במקור הקול, התממשקות עם המכשיר הטלפון או השעון החכם, חיבור לטלוויזיה ועוד. ולסיום? המכשירים מהדור החדש הם מעוצבים, נראים טוב או שכמעט ולא ניתן להבחין בהם.

פרטים נוספים באתר של אודיו מדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully