וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן תמצאו את הדוגמא הבולטת בארץ לחיי שותפות קהילתיים מלאים?

family guide בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין, family guide בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין

19.7.2018 / 7:52

מירי מעוז עובדיה מהמועצה האזורית מטה בנימין מספרת על ההצלחה המרגשת של המסגרות והמיזמים אשר משלבים פן קהילתי בעשייה וכיצד החוסן החברתי של הישובים המלווים אותם תרם לכך

פמלי גייד

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת מגורים, במיוחד עבור משפחות צעירות, הוא המעטפת הקהילתית שהמקום מספק. חיי קהילה יוצרים שותפות וערבות הדדית ומעניקים תחושה של משפחה מורחבת בה כל אחד עוזר אחד לשני. מלבד העזרה ההדדית בין אדם לרעהו, חשוב שתהיה מעטפת מוניציפאלית אשר תתמוך בפעילות הקהילתית ותעודד אותה-מבחינה רעיונית, לוגיסטית וכמובן כלכלית. אחת הדוגמאות הבולטות בארץ לחיי שותפות קהילתיים מלאים ניתן למצוא בשטחי המועצה המקומית מטה בנימין.

בחבל בנימין ישנם 45 ישובים עם אוכלוסייה של מעל 60,000 נפש. רוב הישובים בשטחי המועצה מטה בנימין הם ישובים קהילתיים בעלי אופי חילוני, דתי, חרדי או מעורב. מתוך סך הישובים ישנם שמונה ישובים חילוניים, שישה ישובים מעורבים חילוניים-דתיים, שתי שכונות גדולות הן חרדיות והשאר דתיים. השילוב המעניין יוצר מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית ובניגוד לסטיגמה, בחבל בנימין קיימת שותפות בין התושבים היהודים לערבים אשר עובדים זה לצד זה וחיים יחד.

כדי להעשיר את החיים באזור, המועצה המקומית מספקת לתושבי חבל בנימין את כל הסיוע הנדרש בשביל לבנות חיי קהילה מלאים. מגוון היוזמות והפרויקטים הקהילתיים באזור מקבלים ליווי מרכזים מקצועיים אשר מעניקים תמיכה ועזרה אישית לתושבי היישוב בבניית חיי קהילה. הליווי כולל הדרכת בעלי תפקידים, לווי מנהיגות נבחרת, ליווי מיוחד של ישובים במיקוד, ארבעה ישובים למדריך, וליווי ישובים הנמצאים במצב חריג, משברים חברתיים, אלימות מינית וכל מצב משברי אחר.

בכתבת הווידאו מירי מעוז עובדיה מהמועצה האזורית מטה בנימין מספרת על ההצלחה המרגשת של המסגרות והמיזמים אשר משלבים פן קהילתי בעשייה וכיצד החוסן החברתי של הישובים המלווים אותם תרם לכך.

פרטים נוספים באתר המועצה

מועצה אזורית מטה בנימין undefined, family guide בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully