וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאידיאולוגיה לפרקטיקה: כך הפך עמק המעיינות ל"בית ספר אחד גדול"

Family guide בשיתוף מועצה אזורית עמק המעיינות, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף מועצה אזורית עמק המעיינות

11.7.2018 / 8:05

סיפור הצלחה משמעותי מתרחש בעמק המעיינות - מקום בו רואים בחינוך כשליחות ומקדישים את הזמן והידע הנדרש בשביל לפתח את מערכת החינוך באזור

פמלי גייד

מתעניינים בקליטה ביישובי עמק המעיינות - 5672* או בעמוד הפייסבוק "בית בעמק המעיינות"

חינוך מתחיל ביכולת שלנו להסתכל על כל ילד באופן ייחודי בהתאם לצרכים שלו ולעולמו הפנימי. על מנת לקחת בחשבון את הכישורים הייחודיים של כל אחד ואחת ולהפוך אותם לסיפור הצלחה, על מערכת החינוך לעבוד בסינרגיה עם כל הנוגעים בדבר; מנהלים, מורים, הורים, המערכת הבלתי פורמלית והתלמידים עצמם.

אחד מסיפורי ההצלחה המשמעותיים בתחום מתרחש בעמק המעיינות, מקום בו רואים בחינוך שליחות ומקדישים את הזמן והידע הנדרש בשביל לפתח את מערכת החינוך באזור. אנשי מקצוע בתחומים מיוחדים היכולים להעשיר את התלמידים, מרחבים אזוריים המרחיבים את אפשרויות הלמידה אל מחוץ לכותלי הכיתה, בתי הספר המבטאים את היותו של העמק "בית ספר אחד גדול", כיתות משולבות לילדים על הקשת האוטיסטית, בתי ספר לחינוך מיוחד, ומערכת חינוך בלתי פורמאלית המשלימה את צרכי הילדים, כך שכל ילד בעמק יכול למצוא את מסגרת החינוך המתאימה לו.

במועצה האזורית עמק המעיינות קיימת מערכת חינוך איכותית בה לומדים כ-4000 תלמידים. במועצה עשרה בתי ספר ו-38 גנים. בעמק קיימת תכנית משותפת לכל מוסדות הלימוד, תכנית גג המחברת את כל התכניות החינוכיות באזור - "עמק חינוך". תכנית זו יוצרת קהילה חינוכית שיתופית בה כל תושבי העמק יכולים לקחת חלק. התכנית מחזקת את תחושת השייכות בין הקהילות השונות, מאפשרת שיתופי פעולה, נותנת מקום ליוזמות וחלומות של אנשי חינוך ויוצרת שיח חינוכי המוביל להישגים בולטים ויצירת למידה משמעותית. אחד הדברים המרכזיים ביותר בתחום החינוך הוא השותפות הקהילתית. חינוך אינו נגמר עם צלצול הפעמון.

מערכת החינוך האזורית מפעילה תכנית מיוחדת הבנויה על למידה דינאמית. התלמידים נדרשים לעבוד על בעיות ריאליות מעולם המבוגרים. זוהי למידה המחזקת את תחושת השייכות ואת הזהות המקומית מחד, ומעצימה את הייחודיות של כל ילד מאידך. למידה אינטראקטיבית מתוך שיתוף פעולה וחיבור אנושי אמיתי.

אז כיצד הופכים אידיאולוגיה לפרקטיקה בתחום החינוך? בכתבת הווידאו שוחחנו עם נועה אלסר רוס מעמק המעיינות על סיפורי ההצלחה ומערכת החינוך המתקדמת באזור.

מתעניינים בקליטה ביישובי עמק המעיינות - 5672*

או בעמוד הפייסבוק "בית בעמק המעיינות"

מועצה אזורית עמק המעיינות undefined, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף מועצה אזורית עמק המעיינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully