וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמק המעיינות נמצא בתנופת צמיחה מתמדת - ואלה הסיבות

Family Guide בשיתוף מועצה אזורית עמק המעיינות, וואלה! News בשיתוף Family Guide בשיתוף מועצה אזורית עמק המעיינות

7.6.2018 / 11:21

זהו אחד המקומות היפים ביותר בישראל ובשנים הקרובות צפויות להיקלט בו עוד מאות משפחות חדשות. צפו בנועם ברנר שחזר לאחרונה להקים את ביתו באזור מספר על הקליטה המחודשת בעמק

פמלי גייד

עמק המעיינות הוא אחד המקומות היפים ביותר במדינת ישראל. מקום של טבע ושקט כפרי בו משפחות רבות בוחרות לגדל את ילדיהן בצורה ניחוחה, הרחק מהמולת החיים העמוסה. בשנים האחרונות, אזור העמק חווה תנופת צמיחה-כלכלית ודמוגרפית ומשפחות רבות בוחרות לעבור לגור באזור.

בואו ננסה להבין ביחד את המגמה ונתחיל ברקע. המועצה האזורית עמק המעיינות נמצאת בין עמק הירדן בצפון לבין נחל בזק בדרום. העמק הוא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית ומתגוררים בו בסובלנות ובשיתוף הדדי קהילות שונות ומגוונות. חילונים, דתיים, קיבוצים, מושבים ומושבה. אחד הפרויקטים המעניינים ביותר של העמק הוא שכונה משותפת לדתיים וחילוניים. זהו מקום שבו המרקם המיוחד שנוצר הוא דוגמה ליחסים הרמוניים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. העמק נמצא בתנופת צמיחה מתמדת ובעשור האחרון אוכלוסיית העמק צמחה מ-11,000 תושבים ל-14,000 תושבים. גידול של 130%! בשנים הקרובות צפויות להיקלט בעמק עוד מאות משפחות חדשות.

מתעניינים בקליטה ביישובי עמק המעיינות - 5672 * או בקרו בעמוד הפייסבוק "בית בעמק המעיינות"

בחזון המועצה שנכתב לפני כמעט עשור נכתב: "להוביל לפיתוח וצמיחה כמקור נביעה של עמק המעיינות... ליצור תחושת שייכות... לשלב בין קהילות... להיות קהילה רב דורית משפחתית ושורשית בתוך עמק כפרי וירוק". המועצה והאיזור כולו הפכו זה מכבר להיות מובילים בתחומים שונים, ורבים מכל רחבי הארץ והעולם באיים לסייר וללמוד את מודל החינוך, החדשנות, שיתופי הפעולה והשינוי הגדול שעבר האיזור בעשור האחרון. לאחרונה, הכריז אגף הצמיחה במועצה על "תכנית עוברים איתך" המלווה את המשפחות הנקלטות בכל שלבי התהליך, החל מבחירת המקום לגור ועד הפרטים הקטנים ביותר הנדרשים. לכל משפחה מוצמד איש מקצוע מהמועצה המלווה אותם באופן אישי.

אחת השאלות המרכזיות לפני המעבר למקום חדש היא כמובן אפשרויות הפרנסה במקום והחינוך עבור הילדים. בשנת 2016 חזרה לפעול רכבת העמק והגדילה את אפשרויות התעסוקה. המרחק ליוקנעם הסמוכה הוא 25 דקות בלבד ועד לחיפה 40 דקות נסיעה. כמו גם בעמק מפעלים, איזור תעשייה ואפשרויות תעסוקה בתחומים נוספים. החינוך בעמק נמצא גם הוא במגמת התפתחות מתמדת והוא אחת הסיבות העיקריות למעבר לאזור. במרבית הישובים ישנם גני ילדים ומעונות יום ומדי שנה נבנים עוד כיתות עבור התלמידים בישובים השונים.

צפו בכתבת הווידאו בה נועם ברנר שנולד בעמק המעיינות וחזר לאחרונה להקים את ביתו באזור מספר על הקליטה המחודשת בעמק.

מתעניינים בקליטה ביישובי עמק המעיינות? חייגו 5672*
או בואו לבקר אותנו בעמוד הפייסבוק "בית בעמק המעיינות"

מועצה אזורית עמק המעיינות undefined, וואלה! News בשיתוף Family Guide בשיתוף מועצה אזורית עמק המעיינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully