וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהשמיעה יורדת? הכל על הליך בדיקת השמיעה ופענוח התוצאות

29.5.2018 / 8:29

בין אם יש לכם ירידה בשמיעה ובין אם לא, חשוב לעבור בדיקת שמיעה מדי חמש שנים, על מנת להעריך האם קיימת ירידה משמעותית בחוש השמיעה

פמלי גייד

יכולת השמיעה שלנו היא לא מובנת מאליה. עם השנים או באורח פתאומי, יכולת השמיעה יכולה להיפגע - אם בגלל חשיפה לרעשים חזקים או מזקנה. אז מה עושים אם מרגישים שיכולת השמיעה הולכת ויורדת? דבר ראשון צריך לפנות לרופא אא"ג, שיבצע בדיקה ראשונית ואז יפנה את המטופל לבדיקת אוזניים מקצועית אשר נערכת במכון שמיעה. איך מתבצעת הבדיקה? הדבר תלוי באם מדובר באדם בוגר או בילד.

כאשר מדובר באדם בוגר, הוא יעבור בדיקה בחדר אטום לרעשים, בליווי קלינאית תקשורת. תחילה, היא תלמד על עברו הרפואי על ידי מספר שאלות בריאותיות כלליות, לאחר מכן יושמעו לו צלילים ובכל פעם שישמע צליל יידרש המטופל ללחוץ על לחצן, אחר כך הוא יתבקש לחזור על מילים שיושמעו לו ולבסוף, תבחן הקלינאית האם המטופל יודע להבחין בין מילים בעלות צליל דומה. מטופל צעיר לעומת זאת, ייבדק על ידי שתי קלינאיות תקשורת בשיטה שונה מזו אצל אדם בוגר: המטופל הצעיר יכנס לחדר משחקים, אשר בו יבחנו הקלינאיות את תגובותיו לצלילים. לאחר שתסתיים הבדיקה השמיעתית, תבחן קלינאית התקשורת את התוצאות שהתקבלו. את התוצאות קלינאית התקשורת מקבלת בצורה של ציור גרפי, כאשר עקומה אחת בצבע אדום מציגה את רמת השמיעה של אוזן ימין והעקומה הכחולה מציגה את תוצאותיה של האוזן השמאלית. ככל שעקומה מסוימת יורדת יותר כלפי מטה, כך הירידה בשמיעה היא משמעותית יותר.

בין אם יש לכם ירידה בשמיעה ובין אם לא, חשוב לעבור בדיקת שמיעה מדי חמש שנים, על מנת להעריך האם קיימת ירידה משמעותית בחוש השמיעה. צפו בכתבת הווידאו בה גלית וייס, קלינאית תקשורת מאודיו מדיק, מסבירה את חשיבותה של בדיקת השמיעה.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

אודיו-מדיק undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully