וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדשות מולטיפוקל מיוחדות: איזה אתם צריכים?

Family guide בשיתוף אופטיסטור, אופטיסטור

21.5.2018 / 8:12

עבורכם. אם אתם מרבים בקריאה או בעבודה על מחשב, או אם אתם מבלים שעות בנהיגה או עוסקים בספורט באוויר הפתוח - יש עדשות מולטיפוקל שתוכננו במיוחד עבור השימושים הייחודיים הללו

פמלי גייד

לקביעת בדיקת ראיה למולטיפוקל חינם הקליקו כאן

נהגים, טייסים, ספורטאים, מתכנתים, עורכי-דין ועוד - כדאי להכיר: יש עדשות מולטיפוקל מיוחדות עבורכם. אם אתם מרבים בקריאה או בעבודה על מחשב, או אם אתם מבלים שעות בנהיגה או עוסקים בספורט באוויר הפתוח - יש עדשות מולטיפוקל שתוכננו במיוחד עבור השימושים הייחודיים הללו.

למקצועות שונים יש דרישות שונות. כדי להבין איזה עדשות אתם צריכים שוחחנו עם ליטל דייויס, אופטומטריסטית ראשית מרשת אופטיסטור המתמחה בהתאמת משקפי מולטיפוקל.

טכנולוגיית עדשות המולטיפוקל העכשווית יודעת להציע לנו מגוון עדשות מולטיפוקל ייעודיות לאורח החיים שלנו. לא שחסרות עדשות טובות שם בחוץ, אבל בשנים האחרונות הבינו יצרני העדשות כי ישנו קהל גדל והולך עם דרישות מיוחדות ממשקפי המולטיפוקל שלו. התוצאה היא שורה של עדשות מולטיפוקל המותאמות באופן מיטבי לפעילויות השונות שלנו. הרעיון פשוט אם כי מעט קשה לביצוע. כידוע בכל עדשת מולטיפוקל יש אזור לראיה לרחוק, אזור לראיה לקרוב ואזור לטווחי הביניים.

עשות מולטיפוקל. Family guide
עשות מולטיפוקל/Family guide

מאחר וכל אלו דחוסים בעדשה אחת, האחד על-חשבון מקומו של השני, ברור שיש בכך פשרה מסוימת. וכאן ניסו יצרני המולטיפוקל השונים לאפיין את הדרישות המיוחדות של קהלים שונים - ובהתאם לכך להציע להם עדשות מולטיפוקל "בול" בשבילם.

אז מה הן האפשרויות? ליטל דיוויס מרשת אופטיסטור מסבירה באמצעות מספר דוגמאות מה הן עדשות מולטיפוקל מיוחדות ולמה הן יכולות לשמש.

עדשות מולטיפוקל מיוחדות לנהיגה -

אחד התחומים הראשונים שקיבל מענה מיוחד הוא תחום הנהיגה. נהגי אוטובוס או מוניות מקצועיים (כמו גם כל מי שמבלה שעות ארוכות בחוץ) זקוקים להעדפה ברורה לטווח הראיה הרחוק, פחות לטווחי הביניים (כמו לוח המכשירים של הרכב) ועוד פחות לטווחי הקריאה. בנוסף, קהל זה זקוק לשדה ראיה רחב במיוחד ולכן עדשות המולטיפוקל המיוחדות לנהיגה הן בעלות איזור ראיה גדול במיוחד לרחוק, הן מצטיינות בתעלה רחבה מאוד (ושטחים מתים מצומצים ביותר). כל זה בא על-חשבון השטחים המיועדים לטווחי הביניים והקרוב - שהם אמנם קיימים אבל קטנים מעט יותר בעדשות אלו.
נקודה נוספת היא איכות הציפויים. עדשות מולטיפוקל ייעודיות לנהיגה מצטיינות בציפויים המיועדים לשימוש חוץ מוגבר בכל תנאי התאורה כמו ציפויים חוסמי UV, ציפוי נגד סנוור או ציפויים המסייעים לכניסת אור מוגברת וכדומה.

עדשות ייחודיות לנהיגה נוכל למצוא אצל יצרנים כמו צייס ZEISS, שמיר, הויה HOYA, אסילור ESSILOR ואחרים. רוב היצרנים רואים לעדשות הייחודיות האלו עדשות DRIVE או שם דומה, וככלל הן אינן יקרות יותר מעדשות המולטיפוקל האחרות של אותם יצרנים, הן פשוט מתאימות יותר לעסקי הנהיגה.

עדשות מולטיפוקל מיוחדות לספורט -
לעוסקים בספורט באוויר הפתוח כמו רוכבי אופניים, רצים, חובבי סקי ואחרים יש, כך מסתבר, צרכים מיוחדים, וכתוצאה מכך - דרישות מיוחדות מהמשקפים שלהם (גם משקפי שמש וגם משקפי ראיה): ראשית, קימור העדשה. רוב המסגרות הספורטיביות הן קמורות כדי לספק הגני היקפית לעיניים שלנו. קימור זה מהווה אתגר גדול לתכנון של עדשת מולטיפוקל מאחר ועדשה קמורה נמצאת במרחק משתנה מהעיניים שלנו (צדדי העדשה אינם באותו מרחק מהאישון שלנו כמו מרכז העדשה).

נקודה שניה הייחודית למשקפי הספורט היא איכות הציפויים וסינון הקרינה. כאן השכילו היצרנים השונים להבין כי לשימוש חוץ מוגבר נדרשת איכות אחרת של הגנה וסינון. לשמחתנו החל בין היצרנים "מרוץ חימוש" שבסופו אנחנו יכולים לקבל עדשות מולטיפוקל (או עדשות רגילות) עם איכויות יוצאות דופן של קיטוב צבעים והגנה מקרינה.

יצרנים כמו סרנגטי serengeti , בולה bolle ואחרים מספקים עדשות מולטיפוקל מקוריות מעולות עם יכולת קיטוב צבעים יוצאת דופן. בעניין זה הגדילה לעשות אוקלי Oakley המציעה בנוסף, סדרת עדשות המכונה PRIZM ובה מקטבים ופילטרים מיוחדים עבור מקצועות ספורט כמו רכיבה, סקי, ספורט ימי, גולף ועוד. אלו פילטרים המסוגלים להדגיש צבעים מסוימים ולרכך צבעים אחרים כמו ירוק עבור גולף, כחול עבור ספורט ימי וכו

עדשות מולטיפוקל ייעודיות לספורט יודעות להציע בנוסף, תכנון עדשה שמעניק שדה ראיה רחב מאוד בעיקר לטווחים הרחוקים, מתוך הבנה כי הצצה קטנה פה ושם בשעון הדופק או במפה אינו מצדיק "בזבוז" שטח עדשה גדול לטווחי ראיה קרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עדשות מולטיפוקל מיוחדות: איזה עדשות אתם צריכים?. Family guide
עדשות מולטיפוקל מיוחדות: איזה עדשות אתם צריכים?/Family guide

עדשות מולטיפוקל אינדיבידואליות -
אתם רוצים לרכוש חליפה, נכנסים לחנות יוקרתית, מודדים, אולי מקצרים קצת פה ושם - ויוצאים שמחים לדרככם. החליפה "יושבת עליכם" היטב. כעת חישבו כי מגיע אליכם חייט עילית, מודד כל קימור בגופכם ותופר לכם חליפה מדויקת באופן אישי - אינדיבידואלי. רק לכם.

אלו הן עדשות המולטיפוקל האינדיבידואליות. כאן מדובר בעדשות (אותן נמצא בקצה העליון של ההיצע אצל כמעט כל יצרן) המיוצרות עם שפע נתונים נוספים אישיים לנו:
בשלבי בדיקת הראיה בודק האופטומטריסט כיצד העיניים שלנו מתנהגות בעת קריאה (התכנסות אישונים), וכיצד הן מתנהגות בטווחים הרחוקים יותר. המסגרת אותה בחרנו נבדקת גם היא בקפידה: מה מרחקה מהעיניים שלנו? מה הזווית שלה מהפנים? מהם הקימורים שלה ועוד. כל הנתונים הללו ואחרים משוקללים בתהליך ייצור עדשות המולטיפוקל שלנו. התוצאה היא הטובה ביותר שניתן להעלות על הדעת מבחינת ההתאמה האישית לדרישות הראיה שלנו.

עדשות מולטיפוקל אינדיבידואליות מאפשרות לאופטומטריסט להבין בדיוק מי עומד לפניו ולתפור לו עדשה על-פי דרישתו. מהנדס המעוניין בשדה ראיה רחב דווקא בטווחי הביניים עבור עיון בתוכניות? טייס המחפש לראות את כל מכשירי הטיסה בבת-אחת מבלי לסובב את ראשו לצדדים? סופר סת"ם העסוק שעות ארוכות בכתיבת מזוזות? כל אלה ישמחו על האפשרות "לתפור" להם עדשות מולטיפוקל אינדיבידואליות על-פי מידתם ואופי הפעילות האישי שלהם.

עדשות משרדיות - עדשות אופיס

עדשות אלו הן "בת חורגת" בעולם המולטיפוקל, אך יותר ויותר אופטומטריסטים מבינים את יתרונותיהם ומציעים אותן ללקוחותיהם. מדובר בעדשה המיועדת לשימוש משרדי, כלומר, עדשה המנצלת את כל שיטחה עבור 2 אזורי ראיה בלבד - איזור לטווחי הביניים ואיזור לטווחו הקרוב. ניצול כל השטח לטווחים אלה הופך את העדשה למושלמת עבור מי שיושב שעות ארוכות בעבודה משרדית. טווח הביניים ענק, טווח הקריאה גדול ומשמעותי - וכל חוויות העבודה הופכת לנעימה ונוחה. החיסרון הוא כמובן היעדר איזור לראיה לרחוק ולכן רוב אלו שבוחרים בה מבינים כי על-מנת ליהנות מנוחות מושלמת בעבודה הם יצטרכו משקפיים נוספים עבור הטווח הרחוק אותם ירכיבו בסיום העבודה.

איך עושים את זה? איך מבקשים מהאופטומטריסט עדשות מולטיפוקל מיוחדות?

ראשית - האופטומטריסט הוא זה שאמור להציע לכם. אתם אינכם יכולים או אמורים לשלוט ברזי המקצוע ובחידושים העדכניים של עולם האופטיקה.

לכן הטיפ הראשון יהיה כמו תמיד - בחירה נכונה של האופטומטריסט. למרות שכעת, לאחר קריאת כתבה זו אתם כבר קצת יותר חכמים ויודעים מה לדרוש, אין תחליף לבחירה נכונה של איש המקצוע.

לצערנו לא כל האופטומטריסטים מכירים או אוהבים להתעדכן בחידושי המקצוע וחלק ניכר מהם מעדיף להישאר בתחום המוכר של המוצרים הבסיסיים.

תופעה זו בולטת במיוחד בחלק מרשתות האופטיקה הגדולות (בארץ וגם בעולם). ברשתות אלו מעדיפים "לא להסתבך" עם מוצרים מתוחכמים הדורשים הבנה מעמיקה והשקעה של זמן בהתאמת עדשות מולטיפוקל מיוחדות, ומעדיפים להמליץ על מותג פרטי פשוט ובסיסי.

אז איך למצוא אופטומטריסט מקצועי מתאים?

כאן אנחנו ממליצים תמיד ליהנות מהיתרונות של דור האינטרנט. הרשת מלאה בהמלצות (או לחילופין, אזהרות) מחנויות אופטיקה שונות. המידע זמין היום בכל מקום כמו בחיפוש בגוגל, בפייסבוק או בחוות הדעת שבאתרי השוואת המחירים.

השלב השני בבחירת האופטומטריסט הוא ההתרשמות שלכם במהלך הבדיקה. האופטומטריסט אמור לתחקר אתכם, להבין את אורח חייכם, את הרגלי העבודה שלכם ואת דרישותיכם המיוחדות. נסו להתרשם מרמת ההיכרות שלו עם הטכנולוגיות החדשות בתחום ועם מגוון המוצרים בחנות. סמכו על ההתרשמות שלכם. אם אתם "מריחים" סרט נע שממליץ שוב ושוב על אותו "מזון מהיר" - זו לא החנות עבורכם.

הנקודה האחרונה היא כולה באחריותכם. אתם כבר מבינים מה הצרכים שלכם? יש לכם העדפה או דרישה בזכות תחביב או אורח חיים מסוים? אל תתביישו. הסבירו לאופטומטריסט בדיוק מה אתם צריכים. זה התפקיד שלכם בתהליך. אל תתעסקו במה יש לשוק להציע - זה כבר התפקיד של האופטומטריסט.

לקביעת בדיקת ראיה למולטיפוקל חינם כאן

עוד על אופטיסטור ב-Family guide

אופטיסטור undefined, אופטיסטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully