וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?

Family guide בשיתוף אופטיסטור, אופטיסטור

23.5.2018 / 8:22

כדי להבין מהם ההבדלים בין עדשות המולטיפוקל הזולות ליקרות שוחחנו עם ליטל דיוויס, אופטומטריסטית ראשית מרשת אופטיסטור המתמחה בהתאמת משקפי מולטיפוקל, ואין כיוון שלא כיסינו

פמלי גייד

לקביעת בדיקת ראיה למולטיפוקל חינם הקליקו כאן

שוק עדשות המולטיפוקל הולך וגדל בקצב מסחרר. רבים מאיתנו החוצים את גיל הארבעים כבר משתמשים או עתידים להשתמש במוצר המופלא הזה שמאפשר לראות היטב גם לרחוק, גם לקריאה, וגם לטווחי הביניים כמו מחשב - והכל בזוג אחד של משקפיים. לצד עדשות מולטיפוקל במחירים של 1,000-2,000 ¤, מציעות רשתות האופטיקה עדשות מולטיפוקל יוקרתיות במחירים גבוהים משמעותית. מותגים כמו צייס (ZEISS), הויה (HOYA), אסילור (ESSILOR) או שמיר מציעים בתוך מגוון עדשות המולטיפוקל שלהם גם עדשות במחירים של 4,000-3,000 ש"ח וצפונה. האם הבדלי האיכות בין העדשות השונות יכולים להסביר את המחיר? האם אכן עדשות המולטיפוקל היקרות מצדיקות את הכסף?

כדי לקבל תשובה לכל השאלות, שוחחנו עם ליטל דייויס, אופטומטריסטית ראשית מרשת אופטיסטור המתמחה בהתאמת משקפי מולטיפוקל.

מה ההבדל בין עדשות מולטיפוקל זולות ליקרות?

עדשות מולטיפוקל הן מוצר מתוחכם. בעדשה אחת נדחסים 3 איזורי ראיה. בחלק העליון של העדשה נמצא איזור הראה לרחוק, בתחתית העדשה איזור הראיה לקרוב, ובמרכז העדשה האיזור לטווחי הביניים.

המעבר בין האיזורים חלק והדרגתי, כלומר אין "קו" מפריד בין האיזורים אלא מעבר חלק ואסתטי.

עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?. Family guide
עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?/Family guide

כל הטוב הזה נדחס לתוך עדשה אחת, אך יש לך מחיר בדמות מבנה התעלה המפורסם. עדשת מולטיפוקל בנויה במבנה של תעלה ובה נמצאים איזורי הראיה, ומצידי התעלה שטחים מתים. מבנה זה הוא אילוץ בייצור העדשה. במילים אחרות, רציתם 3 איזורי ראיה בעדשה אחת? הטכנולוגיה העכשווית יודעת לבצע זאת אבל רק במבנה של תעלה ושטחים מתים מצידיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?. Family guide
עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?/Family guide

וכאן מתחילים להיכנס ההבדלים בין עדשות המולטיפוקל השונות:

עיצוב העדשה (design ) - המונח "עיצוב עדשה" מתייחס לתיכנון העדשה - האם שלושת איזורי הראיה זהים בגודלם או שיש עדיפות לאיזור מסויים (כמו לקריאה למשל, או אולי לטווחי הביניים כמו מחשב)? מה רמת התכנון של העדשה?

כל יצרן מצליח להגיע לרמה שונה של עיצוב העדשה. כלל האצבע אומר שככל שהעדשה יוקרתית יותר כך התכנון שלה יהיה מתקדם יותר, החלוקה בין האיזורים השונים תהיה טובה יותר, והמעבר בין האיזורים יהיה חלק ונוח יותר. התוצאה היא הסתגלות קלה ושימוש סופר-נוח במשקפי המולטיפוקל.

רוחב התעלה - כאמור, לכל עדשת מולטיפוקל מבנה תעלה עם שטחים מתים בצידיה. וכאן כלל האצבע אומר כי בעדשות היוקרתיות התעלה תהיה רחבה ונוחה יותר והשטחים המתים מצידיה מצומצמים ובלתי מורגשים כמעט. ההבדל המהותי הוא בשדה הראיה שלנו ובאופן כללי ניתן לומר שבעדשות היקרות יותר - שדה הראיה רחב ונוח יותר.

טכנולוגיה אינדיבידואלית - מונח חדש נכנס לעולם משקפי המולטיפוקל: עדשות אינדיבידואליות. המדובר בעדשה "הנתפרת" בדיוק רב למידותינו באופן אינדיבידואלי, כלומר, מלבד בדיקת ראיה רגילה בודק האופטומטריסט שלל פרמטרים אישיים נוספים שלנו כמו מרחק המסגרת מהעיניים שלנו, הזוויות השונות שלה, הקימורים שלה, מידת התכנסות האישונים בעת קריאה ועוד.

התוצאה היא עדשה מדוייקת ברמה אינדיבידואלית - כלומר, הכי מדוייקת - רק לנו. וכמו חליפה שנתפרת אצל חייט לפי מידות הגוף הספציפיות שלנו (ובוודאי תהיה מתאימה יותר מחליפה שרכשנו מהמדף) כך עדשת מולטיפוקל אינדיבידואלית תהיה מתאימה יותר לפרמטרים האישיים שלנו. עדשות אלה מתוחכמות ויקרות יותר וכמעט כל יצרן מולטיפוקל מציע בארסנל שלו עדשות אנידבידואליות ומתמחר אותן בקצה העליון של טווח המחירים שלו.

איכות הציפויים - כמו כל עדשות משקפיים, גם עדשות מולטיפוקל מגיעות עם סט ציפויים שהשפעתו על איכות הראיה היא דרמטית, לא פחות. החל מציפויים נגד סינוור או קרינת UV, נגד שריטות, ציפויים דוחי מים ולכלוך ועוד. איכות הציפויים שונה מיצרן ליצרן מבחינת איכות הציפוי ועמידותו לאורך שנים.
כלל האצבע הראשון כאן הוא שככל שהעדשה יקרה יותר כך איכות הציפויים גבוהה יותר. כלל האצבע השני נוגע לעמידותם של הציפויים, והוא אומר הוא שככל שהאחריות שתעניק היצרן על הציפויים שלו ארוכה יותר - כך הוא מאמין יותר בעמידותם.

מותגים - גם כאן, כמו בכל תחום צרכני, יש ערך למותג. עדשת מולטיפוקל מבית טוב תהיה לרוב "עסקה בטוחה" יותר. בנוסף, צריך להבדיל כאן בין יצרני מולטיפוקל העוסקים שנים במחקר ופיתוח של עדשות חדשניות, לבין יצרני מולטיפוקל הרוכשים את המכונות ואת יכולת הייצור בלבד מהיצרנים המפתחים. יצרנים אלה עוסקים בייצור בלבד, לרוב של דגמים ישנים יותר של עדשות, והמחירים יהיו נוחים יותר מטבע הדברים. מנגד, אותם יצרנים העוסקים בפיתוח יהיו לרוב מתקדמים יותר והמוצרים שלהם מתוחכמים ויקרים יותר. דוגמאות לייצרנים כאלה המשקיעים משאבים רבים במחקר ופיתוח הם שמיר (SHAMIR), רודנשטוק (RODENSTOCK), צייס (ZEISS), הויה (HOYA), אסילור (ESSILOR) ועוד.

עיון בהבדלים העיקריים בין העדשות היקרות לעדשות הפחות יקרות מביא אותנו למסקנה ברורה:
אמנם עדשות היוקרה מציעות תחכום ויכולת אופטית גבוהה מאוד, אך בתוספת מחיר לא מבוטלת שאינה מתאימה לכל אחד. הצרכן הממוצע בהחלט יוכל למצוא עדשות מולטיפוקל ברמה טובה מאוד גם בטווח המחירים הבינוני, גם אם יוותר בכך על קצה השפיץ של הקדמה הטכנולוגית.

עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?. Family guide
עדשות מולטיפוקל יוקרתיות - שוות את הכסף?/Family guide

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים?

ראשית - מקוריות העדשות. רוכשים היכן שסומכים. לאחר שתקבלו את משקפי המולטיפוקל שלכם יהיה לכם קשה לדעת אם אכן קיבלתם את העדשה עליה שילמתם. אמנם כל יצרן מטביע על העדשות שלו סימון לייזר ייחודי, אך הוא קשה לקריאה ופענוח ולעיתים הוא אף נחתך בתהליך המסגור.

אופטומטריסט מקצועי - לא כל חנות עובדת עם עדשות המולטיפוקל של יצרני העילית ולא כל אופטומטריסט יודע לתפור כראוי את העדשות האינדיבידואליות הדורשות מספר בדיקות נוספות.

כדאי לחפש אופטומטריסט העובד עם מגוון רחב של עדשות ויצרנים ולהימנע מחנויות ה"נעולות" על מותג אחד (כמו חלק מהרשתות המתמקדות במותג הפרטי שלהם בלבד)
אחריות להסתגלות.

אתם עומדים להוציא סכום כסף נכבד על משקפי מולטיפוקל ואתם צריכים להיות בטוחים שתקבלו תמורה מלאה לכספכם. וודאו שהחנות בה אתם רוכשים מעניקה אחריות מלאה להסתגלות שלכם. הניסיון מלמד שאחוז נמוך (4-6%) מהאוכלוסיה יתקשה להסתגל לעדשות מולטיפוקל. במקרה כזה בוודאי תשמחו לגלות כי אינכם "תקועים" עם משקפיים שאינכם יכולים להסתגל אליהם וכי תקבלו החזר כספי מלא. כדאי לוודא זאת לפני הרכישה.

מובן שחשוב לברר בנוסף איזה אחריות מוענקת לעדשות עצמן. רוב היצרנים מעניקים בין שנה לשלוש שנות אחריות על הציפויים ובחלק מהמקרים תוצע לכם אחריות גם על שבר. חשוב לברר את הדברים לפני הרכישה כדי למנוע הפתעות מאוחר יותר.

המלצות ברשת - לכל העדשות היקרות תוכלו למצוא ללא קושי המלצות או הסתייגויות של לקוחות שכבר התנסו במוצר. לצד חוות-הדעת על העדשות עצמן תוכלו למצוא מידע רב על חנויות אופטיקה המתמחות בעדשות אלה. גם כאן, לצד המלצות של לקוחות לא תתקשו למצוא הסתייגויות וביקורות שליליות על חנויות מהן כדאי להימנע.

מבחר מסגרות - זו המלצה שרבים נוטים שלא לקחת בחשבון.
אתם משקיעים בעדשות יקרות, רוכשים מסגרת מתאימה והולכים לדרככם שמחים וטובי-לב. קורה, גם לטובים ביותר, שהמסגרת נשברת (הילד דרך עליה..) מתעקמת (הכלב כרסם אותה) או כל אירוע מסוג זה.

במקרה כזה לא תרצו לגלות שאין למסגרת שלכם חלפים או שלא ניתן לרכוש אחת זהה (בתוכה תוכלו לשתול את העדשות היקרות שלכם). במקרה כזה תיאלצו לרכוש גם מסגרת חדשה וגם עדשות חדשות מאחר ולא ניתן לחתוך מחדש עדשות מולטיפוקל ולהעבירן ממסגרת למסגרת.

המלצתנו היא - הקפידו לחפש חנות עם מגוון מותגים ומבחר מסגרות גדול - ועם יכולת לספק חלקי חילוף למסגרות אותן היא מציעה.

לקביעת בדיקת ראיה למולטיפוקל חינם - הקליקו כאן

עוד על אופטיסטור ב-Family guide

אופטיסטור undefined, אופטיסטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully