וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגרי המאה ה-21: איך הילד שלנו ידע לפתור בעיות מורכבות כשיגדל?

30.4.2018 / 12:32

שוק העבודה העתידי מציב אתגרים רבים בפני מערכת החינוך. זה קורה בעידן בו מקצועות מסוימים צפויים להיעלם מן העולם תוך יצירה של אלפי מקצועות חדשים.

ShutterStock

איך הילד שלנו ידע לפתור בעיות מורכבות כשיגדל? כיצד יתקשר עם עמיתיו ? האם יצליח להציג רעיונות יצירתיים באופן משכנע? האם יוכל להשתלב בצוות? ומה עם להוביל? ליזום?

כולם מדברים היום על מיומנויות המאה ה-21 שכל תלמיד במערכת החינוך חייב לאמץ. שוק העבודה העתידי מציב אתגרים רבים בפני מערכת החינוך. זה קורה בעידן בו מקצועות מסוימים צפויים להיעלם מן העולם תוך יצירה של אלפי מקצועות חדשים.

צמיחה וחדשנות מתחילות בחינוך והכשרה מקצועית

רק חינוך והכשרה יכולים לאפשר כוח אדם מוכשר ומיומן הדרוש לשוק העבודה בכדי לעמוד בפני אתגרים של צמיחה וחדשנות מחד גיסא, ומאידך לטפח את יכולות הפרט, מאווייו וכישוריו כך שיובילו להתפתחות אישית ולחיים מספקים מבחינה מקצועית. הדאגה לנושא משותפת לרבים. הקושי לחזות מגמות שינוי בשוק העבודה הוא גדול. עם זאת, נעשה ניסיון בלתי פוסק לצמצם את מידת אי הוודאות. על פי הערכה, 65% מהילדים שנכנסו לבית הספר היסודי היום יסיימו בסופו של דבר לעבוד במשרות חדשות לגמרי, שעדיין לא הומצאו. מעסיקים כבר היום טוענים כי הם אינם מוצאים מועמדים עם המיומנויות הנחוצות להם.

ילד יושב ליד שולחן בכיתה. ShutterStock
ילד יושב ליד שולחן בכיתה/ShutterStock

מה הן המיומנויות הנדרשות בכדי להכין את התלמידים לעולם העתידי?

אז מה הן המיומנויות הנדרשות לעולם העתידי? נימצא כי אין הסכמה בקרב המעסיקים וקיימות שתי גישות עיקריות.

גישה 1 טוענת שנדרש מגוון רחב של מיומנויות בסיס המאפשרות יכולת להסתגל לשינויים טכנולוגיים בעתיד. מעסיקים אלו מעוניינים בתלמיד בעל כישורים בסיסים מפותחים הניתנים ליישום בכל תפקיד בעולם העבודה המודרני.
עמדה 2 טוענת שנדרשת הכשרה ספציפית, התמחות במיומנויות ספציפיות, מפעילי מכונה, ועובדי כפיים בעלי יעדים לטווח קצר. מעסיקים אלו מעוניינים בעובד מוכן לקליטה מידית בסיום הלימודים.

כיצד נתאים את עצמנו ואת ילדינו לעידן של כלכלות מבוססות ידע?

הוכח שכלכלות מבוססות ידע דורשות מגוון רחב של מיומנויות . התמחות במיומנויות ספציפיות עלולה לגרום להן להיות מיושנות במהרה. תכניות התערבות של ארגונים ועמותות בישראל עוסקות בגישור על הפער שהצגתי כאן. חלק מהתכניות עוסקות בחיבור החינוך למגזרים שונים בתעשייה ועוסקים בתחומים טכנולוגיים ספציפיים ומתמקדים בהקניית כישורים טכניים והכשרה הנדרשת למעסיקים על מנת להפיק תועלת כלכלית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תעשיידע: פיתוח ההון האנושי במדינה באמצעות קירוב הדור הצעיר לתחומי התעשייה

עמותת תעשיידע מקיימת תכנית התערבות ייחודית שנותנת מענה לשתי הגישות יחד. ובתהליך פדגוגי של יצירת רצף לימודים החל מבית הספר היסודי ועד סיום התיכון נחשפים התלמידים למגוון מיומנויות במהלך מסודר. בגיל צעיר הדגש הוא על טיפוח המיומנויות האישיות ובתיכון הדגש הוא על מיומנויות קשות והתמקצעות בתחומים הטכנולוגים .
חשוב ליצור את האיזון הנכון, בכדי להתמודד עם המציאות החדשה בה איננו יודעים לאן אנחנו מתקדמים. עלינו לקבל אי-ודאות כנתון פתוח ולפתח את מירב המיומנויות בפני התלמידים.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

תעשיידע undefined
  • עוד באותו נושא:
  • תעשיידע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully