וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים מכשיר שמיעה? ככה תבחרו את הסוג שהכי מתאים לכם

Family guide בשיתוף אודיו מדיק, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף אודיו מדיק

3.7.2018 / 7:50

גלית וייס, קלינאית תקשורת באודיו מדיק מסבירה על הסוגים השונים, החידושים הטכנולוגים ולמה חשוב לשים לב בבחירה של מכשירי שמיעה?

פמלי גייד

עבור אנשים אשר נעזרים (או צריכים להיעזר) במכשיר שמיעה, התאמת מכשיר השמיעה לצרכיהם היא סוגיה לא פשוטה כלל. קיימים כיום אינספור מכשירי שמיעה; בגדלים וברמות טכנולוגיות שונות ונדמה כי תמיד יש חידושים בתחום. אז למה כדאי לשים לב?

ראשית, חשוב להבחין בין דגם המכשיר (הצורה והגודל שלו) לבין הרמה הטכנולוגית שלו. מכשירים יכולים להיות זהים מבחינה חיצונית, אולם הרמה הטכנולוגית תהיה שונה מאוד ותשפיע על איכות השמיעה ועל תפקוד המכשיר בסביבות שמיעתיות שונות. עקרונית, ניתן להגיד כי רמה טכנולוגית גבוהה יותר של מכשיר, תאפשר לקלינאית להתאים אותו ולכוונן את עוצמתו באופן מדויק יותר המתאים לאורח החיים של המטופל-מה שיאפשר לו להפיק תועלת רבה יותר בסביבות שמיעתיות מגוונות ותובעניות יותר. כגון: ארוחות משפחתיות רועשות או רחוב סואן.

אם נתייחס לדגמים השונים של המכשירים - קיימים מגוון דגמים, החל ממכשירים קטנים תוך-אוזניים, מכשירים זעירים מעל האוזן ועד למכשירים המוכרים אשר ממוקמים מאחורי האוזן. בחירת דגם המכשיר נגזרת, בראש ובראשונה, מאופיה וחומרתה של הירידה בשמיעה (למשל, מכשיר גדול לירידה משמעותית יותר בשמיעה או מכשיר זעיר עם צינורית דקה לירידות בהן הפגיעה היא בעיקר בתדרים הגבוהים) וכן מיכולתו של המטופל לתפעל את המכשיר בקלות ובנינוחות (קשיי ראיה, קשיים מוטוריים וכד'). בכל מקרה, הקשר ושיתוף הפעולה בין הקלינאי המטפל לבין המטופל הם בעלי חשיבות עצומה בבחירות של המטופל ובהצלחת התהליך כולו.

צפו בכתבת הווידאו בה גלית וייס, קלינאית תקשורת באודיו מדיק מסבירה על הסוגים השונים, החידושים הטכנולוגים ולמה חשוב לשים לב בבחירה של מכשירי שמיעה?

פרטים נוספים באתר של אודיו-מדיק

אודיו-מדיק undefined, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף אודיו מדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully