וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכניות חינוך טכנולוגיות: קידום הפרט או קידום הכלל?

Family guide בשיתוף תעשיידע, Family guide בשיתוף תעשיידע

28.6.2018 / 8:22

התכניות החינוכיות שמטרתן לקדם ולעודד את החינוך הטכנולוגי בארץ ובעולם פועלות בשיתוף פעולה מלא של עולם התעשייה והעסקים, כי כדי לדאוג לעתיד המשק הישראלי חייבים לדאוג במקביל לצורכי התלמיד

פמלי גייד

כולנו מתבוננים בנוסטלגיה, ונזכרים בימיה הראשונים של המדינה, אז, כמו שנהגו לשיר, חבר היה חבר, כולם פעלו לטובת הכלל והמדינה הוצבה כערך עליון. היום? היום המצב קצת שונה. היום, אנו וילדינו מתבוננים דרך עדשת הפרט, ומקדשים את האינדיבידואל.

האם עתיד טכנולוגי הוא בהכרח עתיד אינדיבידואלי?

את השינוי הזה מרגיש כל הורה וכל איש חינוך בקרב הילדים והתלמידים, והעניין בולט אף יותר בעולם החינוך הטכנולוגי העוסק בטיפוח ההון אנושי עבור עתיד המשק והכלכלה בישראל. הרי עולם ההיי טק והסטארטאפ- אליו אנו מגדלים את ילדינו- נשען על קדושת הפרט, על רצונו להיות הטוב ביותר, החדשני ביותר וכמובן- המצליח ביותר. זה טוב? או רע? האם הפעילות החינוכית - טכנולוגית משרתת את התלמיד, את הפרט? או את המשק והמדינה כולה? התשובה כמובן אינה חד משמעית.

כיצד תכניות חינוך טכנולוגיות יכולות לקדם את התעשייה הישראלית?

התכניות החינוכיות שמטרתן לקדם ולעודד את החינוך הטכנולוגי בארץ ובעולם פועלות בשיתוף פעולה מלא של עולם התעשייה והעסקים. אלה לוקחים חלק בעיצוב חינוכם ועתידם של ילדי ישראל. מחקרים שנערכו בנושא מצביעים על כך ששיתוף הפעולה בין עולם החינוך ועולם העסקים מזין את שני העולמות ומבטיח לילדינו חינוך מתקדם, שיאפשר להם לעמוד בקדמת הכלכלה והתעשייה בעולם הטכנולוגי המשתנה של ימינו.

תכניות חינוך טכנולוגיות: קידום הפרט או קידום הכלל?

אז למי מסייעות תכניות החינוך הללו? האם הן מקדמות את התלמיד? או שמא מקדמות את עולם התעשייה ואת הכלל הלאומי? כאשר בוחנים את התכניות הרבות הקיימות ניתן לראות בהן חלוקה די ברורה- חלקן רואות בתעשייה ובמעסיקים אמצעי ללמידה רלוונטית, ליצירת עניין, וחשיפה לחדשנות בתעשייה מתקדמת כשהמטרה היא הכנת התלמיד הבוגר לחיים בעתיד.

לעומת זאת, ישנן תכניות אחרות המסמנות את התעשייה והמשק כמטרה ובהן מהווים התלמידים אמצעי לפיתוח המשק והמדינה.

קידום המימוש העצמי לא חייב לסתור את קידום החברה הישראלית

אז מה נכון יותר? לאן נרצה לשלוח את ילדינו? אנחנו מאמינים שמצאנו את הפתרון. עמותת "תעשיידע", מיסודה של התאחדות התעשיינים פועלת כדי לספק פתרון לשתי גישות אלו ומפעילה תכניות המתמקדות הן באינטרסים של עולם העבודה והן באינטרס של התלמיד עצמו. בעידן כמו שלנו אנו מבינים שכדי לדאוג לעתיד המשק הישראלי אנו חייבים לדאוג במקביל לצורכי התלמיד. עלינו לאפשר לתלמיד חשיפה של מגוון הנושאים הקיימים בתעשייה בישראל ולאפשר לו לממש את עצמו ואת כישוריו בכל אחד מהתחומים המעניינים, מסקרנים ואהובים עליו רק אז נגדל אזרח בוגר יעיל ומרוצה.

תעשיידע: פיתוח ההון האנושי במדינה באמצעות קירוב הדור הצעיר לתחומי התעשייה

תוכניות התעשיידע מתחילות כבר בקרב תלמידי היסודי, עוברים בחטיבות הביניים ועד לסיום התיכון. ביניהם ניתן למצוא תחומים מגוונים אטרקטיביים וחדשניים ממש כמו בתעשייה שלנו. רק באמצעות חשיפה לכלל האפשרויות הקיימות, נוכל לדאוג ליצירת עניין ולמידה משמעותית בקרב התלמידים ולתרום לטיפוח ההון האנושי במדינה .

פרטים נוספים באתר הרשמי

תעשיידע undefined, Family guide בשיתוף תעשיידע
  • עוד באותו נושא:
  • תעשיידע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully