וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי שתתחילו להתכונן לרוץ - כמו בימי התנ"ך

מרתון התנ"ך הבינלאומי המשחזר את הריצה המפורסמת מספר שמואל, ומשלב בין ריצת כביש שטח לבין טיפוס בנופים מאתגרים כל זאת באחד האזורים היפים בארץ

פמלי גייד

כל מרתון הוא אירוע מיוחד אך ישנם מרתונים עם סיפור לאומי ואישי שנוגעים בנו הרבה יותר. מרתון התנ"ך הבינלאומי המשחזר את הריצה המפורסמת מספר שמואל, ""וירץ איש-בנימין מהמערכה, ויבוא שילה ביום ההוא", משלב בין ריצת כביש שטח לבין טיפוס בנופים מאתגרים כל זאת באחד האזורים היפים בארץ.

המרתון מחדש את הריצה ההיסטורית מראש העין לשילה הקדומה ועובר בנופי בראשית. הנופים היפים והתוואי העשיר הופכים את המסלול לאחד האטרקטיביים ביותר מבין המרתונים העולמיים. התוואי עובר בין כרמים ובין נחלים ומסתיים בשילה הקדומה והעניין המפתיע הוא שאורכו בדיוק 42 קילומטרים. המרתון נמדד לראשונה לאחר מלחמת ששת הימים על ידי יוסף יקותיאלי, יוזם המכביה, שבדק את המרחק בין ראש העין לבין שילה. התוצאה המפתיעה הייתה 42 קילומטרים בדיוק כמו התוואי שנקבע למרתון רשמי על ידי איגוד האתלטיקה ב-1908.

חוץ מריצת מרתון מלאה תוכלו להשתתף בשלושה מקצים נוספים. חצי מרתון באורך 21.1 קילומטרים. מרוץ של 10 קילומטרים או חמישה. המרתון מתקיים במתכונת בינלאומית ומשתתפים בו רצים מכל רחבי העולם. בשנה שעברה השתתפו במרתון התנ"ך 3000 אנשים מארה"ב, רוסיה, אנגליה, ברזיל, רומניה, איטליה וישראל. המנצח במרתון 2017 היה משתתף פולני בשם לוקאץ' ויליק שהגיע במיוחד כדי להשתתף במרתון וסיים בתוצאה מעולה של 03:23:26 .

המרתון הססגוני מקבץ אנשים מכל קצוות העולם, קהל מגוון ועשיר ומפתיע לפעמים בייחודיותו. יש קבוצות שרצות בבגדים תנכיים, קבוצות של יחפנים חסרי נעליים, רצי מרתון מקצועיים לצד אנשים שריצה היא התחביב שלהם וקבוצות של נוצרים שבאו לרוץ בנופי התנ"ך. המגוון העשיר של הרצים מאפשר לכל אחד ואחת מכם למצוא את המקום האישי שלו בתוך המגוון העשיר של משתתפי הריצה. לאחר סיום המסלול מתקיים הפנינג סיום חגיגי לכל המשפחה בשילה הקדומה וכחלק ממנו מקצה מיוחד למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים. במהלך המרוץ מתקיימות פעילויות לילדים המשלבות ספורט והיסטוריה עם דוכני מזון ומתחמי פעילות אקטיבית.

בכתבת הוידאו תוכלו לצפות בעופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל, מסביר על מרתון התנ"ך בהקשר היסטורי ועכשווי. אז תתחילו להתכונן למרתון שיתקיים ב-28/09/2018 בשילה הקדומה.

פרטים נוספים באתר הרשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully