וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עדיף להשתמש במכשיר שמיעה אחד או שניים?

Family guide בשיתוף אודיו-מדיק, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף אודיו-מדיק

21.6.2018 / 7:47

כאשר נפגעת הראייה בשתי העיניים, סביר להניח שנרכיב עדשות בשתי העיניים, אך בכל הנוגע לחוש השמיעה אנשים רבים מניחים כי ניתן להסתפק במכשיר שמיעה לאוזן אחת בלבד. אבל זו לא האמת

פמלי גייד

פגיעה באחד החושים עלולה לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים שלנו. כאשר ניתן לשקם ולשפר את יכולות החוש שנפגע, מומלץ לעשות זאת במהירות האפשרית על מנת לא להחמיר את המצב. במרבית המקרים, פגיעה בחוש הראיה או חוש השמיעה תבוא לידי ביטוי בשני הצדדים. (בשתי העיניים או בשתי האוזניים). כאשר נפגעת הראייה בשתי העיניים, סביר להניח שנרכיב עדשות בשתי העיניים, אך בכל הנוגע לחוש השמיעה אנשים רבים מניחים כי ניתן להסתפק במכשיר שמיעה לאוזן אחת בלבד.

חשוב לציין! במקרים בהם שתי האוזניים זקוקות להגברה של מכשיר שמיעה, מומלץ להתאים מכשירים לשני הצדדים. להמלצה זו קיימות מגוון סיבות: ראשית, מחקרים מראים כי יתרונות ההגברה הדו-צדדית באים לידי ביטוי בשיפור הבנת הדיבור של הסובבים אותנו, בעיקר בסיטואציות וסביבות רועשות במיוחד.

כמו כן, כאשר במשך תקופה ארוכה אוזן אחת משוקמת באמצעות מכשיר שמיעה והאוזן השנייה לא, השיקום עלול להתארך ולהיות קשה יותר בשל החסך השמיעתי. הוכח כי אנשים רבים אשר התאימו מכשירי שמיעה דו"צ היו מרוצים יותר מהתוצאה והיה להם נוח יותר להתנהל ביומיום. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי קבלת מידע דרך שתי האוזניים בצורה מאוזנת מאפשרת לנו לשמוע בצורה חדה ואיכותית, להבדיל בין צלילים ולמקם אותם במרחב. כלומר, נוכל לדעת מאיזה כיוון קוראים לנו, היכן מתרחשת השיחה, לשמוע מכוניות מתקרבות ועוד.

לסיכום, קיימת סיבה לכך שהאוזניים שלנו בנויות משני צדי הגוף בצורה די סימטרית, כיוון שהן שומרת על איזון מבחינת השמיעה והן מבחינה פיזית. בכדי לאפשר שמירה על האיזון, ברוב המקרים מומלץ לבחור בשימוש בשני מכשירי שמיעה. בסופו של דבר, הבחירה היא תמיד של המטופל, אך הגברה דו-צידית היא חלק חשוב מתהליך השיקום ולכן מומלץ לפחות לתקופת ניסיון להיעזר בשני מכשירי שמיעה.

צפו בכתבת הווידאו בה מסביר גיא קנלר, קלינאי תקשורת באודיו מדיק, את עדיפות השימוש בשני מכשירי שמיעה על פני אחד.

פרטים נוספים באתר של אודיו-מדיק

אודיו-מדיק undefined, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף אודיו-מדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully