וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לרעש - כיצד נגן על השמיעה שלנו מגיל צעיר?

Family guide בשיתוף אודיו-מדיק, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף אודיו-מדיק

12.6.2018 / 7:40

בהשוואה לירידה בשמיעה אשר נגרמת כתוצאה מהזדקנות וניתן לטפל בה רק ברגע שמרגישים בה, ירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעשים היא התדרדרות שאפשר למנוע

פמלי גייד

ירידה בשמיעה בעקבות חשיפה לרעש היא השנייה בשכיחותה, כאשר ירידה בשמיעה הנובעת מזקנה היא הראשונה. זה נתון לא מפליא בהתייחס לכמות הרעש שסובב אותנו בעידן המודרני.

בהשוואה לירידה בשמיעה אשר נגרמת כתוצאה מהזדקנות וניתן לטפל בה רק ברגע שמרגישים בה, ירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעשים היא התדרדרות שאפשר למנוע. בנוסף, בעוד שירידה בשמיעה בעקבות זקנה היא בדרך כלל הליך שנמשך לאורך שנים, ירידה בשמיעה בשל חשיפה לרעשים יכולה להיתכן הן בהליך ארוך ואיטי והן מחשיפה חד פעמית למקור רעש מוגזם, שעלולה לגרום לנזק מידי בתאים הפנימיים של האוזן ואף לירידה דרסטית בשמיעה.

מקרים רבים של נזקים בשמיעה נובעים מחשיפה למקורות רעש במקומות עבודה. הנזק אינו ניכר פיזית, אך סימנים להתהוותו יחלו להופיע בחלוף הזמן, כאשר השמיעה מדרדרת יותר ויותר. באופן מצער, חשיפה למקורות רעש לא פוגעים רק ביכולת השמיעה, אלא גם מובילים לצלצולים באוזניים ואף לקשיי הרדמות וריכוז. לכן, חשוב לשמור היטב על איכות השמיעה שלנו כבר מגיל צעיר ובעצם להגן על ילדינו מנזקים שכאלו, באמצעות הקפדה על מספר כללים בסיסיים בעניין חשיפה למקור רעש: ראשית, חשוב להיחשף למקורות רעש בהתאם למדדים התקניים: כך למשל, ככל שהרעש חזק יותר, רצוי שהזמן שנחשף אליו יהיה קצר יותר. דרך נוספת להפחתת מקורות רעש היא באמצעות טיפול אקוסטי במקום רועשים כגון תקרה אקוסטית, שטיח, תמונות ועוד. שנית, חשוב להקפיד על שימוש באוזניות אשר מגבילות את עוצמת השמע ואף לעבור מעקב שמיעתי על מנת להבטיח שרמת השמיעה תקינה. שלישית, רצוי להתרחק ככל הניתן או להפחית את מקור הרעש כאשר ניתן לעשות זאת ו/או להשתמש באטמים. טיפ נוסף, לכל מי שנוהג במשך שעות ארוכות, מומלץ לסגור את החלונות. ובאופן כללי, חשוב להגביר את המודעות לנזקים שעלולים לקרות בעקבות חשיפה מוגברת למקורות רעש, בקרב ילדינו וכבר מגיל צעיר.

צפו בכתבת הווידאו בה גלית וייס, קלינאית תקשורת באודיו מדיק, מסבירה מדוע חשוב לשמור על השמיעה כבר בגיל צעיר וכיצד ניתן לעשות זאת.

טיפים נוספים באתר של אודיו מדיק

אודיו-מדיק undefined, וואלה! News בשיתוף Family guide בשיתוף אודיו-מדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully