וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לעזור לקרוב עם לקות שמיעה? טיפים להתמודדות עם ירידה בשמיעה

30.5.2018 / 12:00

כדי להתגבר על הסטיגמות ולמנוע מליקוי השמיעה ומבני משפחתם חוסר נעימות או קצר תקשורתי חשוב לנקוט במספר פעולות אשר יתמכו, יעודדו וידרבנו את שני הצדדים לניהול קשרים חברתיים

פמלי גייד

התמודדות עם פגיעה באחד מהחושים שלנו, עלולה להיות קשה, כיוון שרוב חיינו אנחנו מסתמכים על החושים שלנו וירידה באחת מיכולות אלה, עלולה לערער את מרכז חיינו. אם בוחנים אובדן או ירידה משמעותית ביכולת השמיעה, הרי שבאופן ישיר גם יכולת התקשורת עם הסביבה נפגעת בהתאם. חוסר היכולת להבין את הסביבה עלולה לא פעם להוביל גם לדיכאון ולהתבודדות. לעיתים, ניתן לראות את התסכול שבנתק התקשורת לא רק בקרב בעלי ליקוי השמיעה עצמם אלא גם בקרב בני משפחתם.

בכל הנוגע ללקות שמיעה ומכשירי שמיעה בפרט, יש כמה סטיגמות שחשוב לנפץ. אנשים רבים מעידים כי מכשיר השמיעה של בן המשפחה, החבר או אפילו השכן נשאר במגירה והם מסרבים להשתמש בו או שהמכשיר מרעיש כל הזמן ומהווה מטרד למשתמשים בו ולסביבה - לרוב, הסיבה לכך היא כיוונון לא נכון של המכשיר או בעיה בהתאמה (אפילו במכשיר אחד מתוך השניים). בנוסף, אנשים רבים מסרבים להיעזר במכשיר שמיעה, עקב החשש מהתגובה של הסביבה ופגיעה בדימוי העצמי. לכן, חשוב לא לתייג אדם עם לקות שמיעה אשר מרכיב מכשיר כאדם חריג, אלא כאדם המחפש איכות חיים.

כדי להתגבר על הסטיגמות ולמנוע מליקוי השמיעה ומבני משפחתם חוסר נעימות או קצר תקשורתי חשוב לנקוט במספר פעולות אשר יתמכו, יעודדו וידרבנו את שני הצדדים לניהול קשרים חברתיים: ראשית, חשוב להפגין כלפי כל אדם בעל לקות כזו או אחרת סבלנות - התעלמות מרצונותיו או ניסיונות הבנתו אותנו עלולות להתפרש אצלו כחוסר רצון להבין אותו. שנית, אם לקוי השמיעה ביקש מאתנו לחזור שנית על דברינו, רצוי לחזור שוב על מה שאמרנו בשקט ולאט יותר. אנשים אשר נוטים לחזור על דבריהם בטון חזק יותר או בדיבור מהיר יותר אינם מאפשרים לבעל לקות השמיעה באמת להבין אותם, שכן אם בפעם הראשונה לא הבינו, הרי שרק דיבור בקצב מדוד וברור יותר יסייע להם לפענח את הנאמר. שלישית, הנמכת מקורות קוליים נוספים עשויים להקל על הרגישות שיש לאותו אדם, כלומר, כאשר אתם מבקשים את תשומת ליבו לדבר מסוים, חשוב להנמיך מקורות קוליים אחרים הפועלים במקביל. רביעית, בעודנו במקומות ציבוריים, רצוי לבחור את המקומות השקטים ביותר הפנויים באותו אזור. חמישית, כדאי לדאוג שהמקום שבו אנחנו נמצאים יהיה מואר מספיק על מנת שלקוי השמיעה יבין את הבעות הגוף והשפתיים שלנו.

צפו בכתבת הווידאו בה גיא קנלר, קלינאי תקשורת, אודיו מדיק, מסביר כיצד נוכל לעזור לקרוב בעל לקוי שמיעה.

טיפים נוספים באתר של אודיו מדיק

אודיו-מדיק undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully