וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי ישראלים זכאים לדרכון פורטוגלי אירופאי

Family Guide בשיתוף עו"ד תותי אשבל, Family Guide בשיתוף עו"ד תותי אשבל

24.5.2018 / 8:28

בשנת 1492, מלך ספרד חתם על צו שהותיר בפני היהודים שתי ברירות: להתנצר או לעזוב. כעת ממשלת פורטוגל החליטה על תיקון העוול ההיסטורי

פמלי גייד

הידיעה משנת 2015 על תיקון חוק האזרחות הספרדי אשר מאפשר לצאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לדרכון ספרדי תפסה לא מעט כותרות. אך לא הרבה אנשים יודעים, כי גם ממשלת פורטוגל החליטה על תיקון העוול ההיסטורי והודיעה כי אותם צאצאים לגירוש ספרד יכולים כעת להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי שהוא דרכון אירופי לכל דבר ועניין.

אז מה הקשר בין גירוש יהודי ספרד לפורטוגל? בשנת 1492, מלך ספרד חתם על צו שהותיר בפני היהודים שתי ברירות: להתנצר או לעזוב. ואם זה לא מספיק, מלך ספרד גם לא הסכים שפורטוגל השכנה תהווה מקלט עבורם, מה שלא מנע מהם בכל זאת לעבור למדינה השכנה.

אך חמש שנים לאחר מכן, בשנת 1497, גם השלטון הפורטוגלי החליט להותיר בפני היהודים את אותן שתי ברירות: להתנצר או לעזוב, כשלבסוף החליטו היהודים לברוח למדינות כגון טורקיה, יוון, בולגריה, הולנד ואפילו מרוקו ותוניס.

אגב, בפורטוגל עדיין קיימת קהילה יהודית ויש גם לה תפקיד חשוב בהגשת הבקשה לדרכון הפורטוגלי. משרדנו מגיש בקשות לאזרחויות פורטוגזיות בממשל, וזאת לאחר קבלת אישור מהקהילה היהודית כי המבקש הוא נצר למגורשי ספרד ופורטוגל.

לפרטים נוספים הרשמו כאן

משרד עו"ד תותי-אשבל, Family Guide בשיתוף עו"ד תותי אשבל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully