וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס מהפחמים? כך תדעו איזה גריל גז מתאים לכם

בשיתוף אמישראגז, בשיתוף אמישראגז

9.7.2018 / 7:07

חשוב לבחור גריל גז איכותי, אשר יחזיק מעמד לאורך שנים בתנאי האקלים הישראלי. הפרטים עליהם יש לתת דגש, הם תא הצלייה, המבערים, משטחי הצלייה ומקרני החום

פמלי גייד

ישראלים ומנגל זה סיפור אהבה ישן, אך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליטים לוותר על המאבק בהדלקת הפחמים ולשדרג את עצמם עם גריל גז. כיום קיים מגוון גדול של גרילים, מקטנים וניידים המתאימים למרפסות או חצר קטנה ועד גרילים בעלי מספר גדול של מבערים ושטחי צלייה רחבים המתאימים למספר גדול של סועדים.

אך כיצד תדעו איזה גריל גז מתאים לכם? יובל אלעזר סמנכ"ל באמישראגז מסביר כי ראשית חשוב לבדוק את איכות החומרים מהם מורכב הגריל ואז להתמקד ב 4 אלמנטים חשובים בבואנו לבחור גריל:

איכות חומרים והרכבה

חשוב לבחור גריל גז איכותי, אשר יחזיק מעמד לאורך שנים בתנאי האקלים הישראלי. הפרטים עליהם יש לתת דגש, הם תא הצלייה, המבערים, משטחי הצלייה ומקרני החום. כל אחד מארבעת המרכבים הללו חייב להיות מיוצר מחומרים עמידים לדוגמא: מאד חשוב כי תאי הצלייה יהיה מיציקת אלומיניום והרשתות מפלדת אל-חלד או יציקת נירוסטה חזקה אך קלה לניקוי. כשאתם בוחנים גריל פוטנציאלי, בדקו עד כמה הוא יציב - גריל שמתנדנד או שאינו יציב, מעיד על איכות נמוכה ולא יחזיק מעמד לאורך שנים. ההמלצה היא לרכוש גרילים מתוצרת צפון אמריקה שכן איכות החומרים שלהם גבוהה והם מגיעים מתרבות רבת שנים הן של ייצור והן של הנאה מהכנת ברביקיו באיכות מעולה.

תא הצלייה

על מנת לשמור על החום של הגריל, תא צלייה העשוי יציקת אלומיניום באיכות גבוהה, בנוי כך שהחום מפוזר בו בצורה שווה, ואינו "בורח" החוצה כך שמאפשר צלייה אופטימלית וניצול אנרגטי מקסימלי. חשוב כי כפתורי השליטה במבערים יאפשרו שליטה מדויקת על מידת החום ובכך יסייעו להגיע לטמפרטורה המושלמת לצריבה, צלייה, או בישול איטי.

המבערים - המנוע של הגריל

חשוב לבדוק את איכות וחדשנות מבערי הגז, שהם למעשה ה"מנוע" של הגריל. נכון יהיה לבחור במבערים העשויים מפלדת אל-חלד באיכות ועמידות גבוהות. מבערים בעלי קוטר גדול ומבנה המספק פיזור חום שווה ויכולת כיוון עוצמה בטווח רחב וביעילות אנרגטית גבוהה. נזכור כי ככל ששטח הצלייה רחב יותר נכון יותר יהיה לרכוש גריל בעל מספר מבערים גדול יותר.

משטחי הצלייה

משטחי צלייה העשויים פלדת אל חלד או יציקת נירוסטה הם הממולצים ביותר. חשוב כי הרשתות תהיינה כבדות והמסיביות, לטובת פיזור אחיד של החום, וכן קלות לניקוי רשתות צלייה דו צדדיות טומנות בחובן יתרון נוסף: צד להכנת הסטייק עם סימני הצריבה המושלמים, וצד שני לצלייה אחידה, לדוגמא של עוף או שיפודים.

מקרני החום

למקרני חום מספר תפקידים חשובים, הם מסייעים לשמירה על פיזור חום שווה בכל משטח הצלייה, מהווים הגנה למבערים (מפני שומן ולכלוך) וכן קולטים את נוזלים המטפטפים ממשטחי הצלייה ומתאדים באופן מידי על מקרני החום ואז חוזרים כאדים מלאי טעם החודרים למזון הנצלה ויוצרים טעם בלתי נשכח של ברביקיו איכותי.

פרטים נוספים באתר הרשמי

אמישראגז undefined, בשיתוף אמישראגז
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully