וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך אנשים מרקעים וצרכים שונים מקבלים הזדמנות אמיתית להשתלב ולהצליח

Family guide בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין, בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין

20.6.2018 / 7:40

מירי מעוז עובדיה מהמועצה האזורית מטה בנימין מספרת על ההצלחה המרגשת של המסגרות והמיזמים אשר משלבים פן קהילתי בעשייה וכיצד החוסן החברתי של הישובים המלווים אותם תרם לכך

פמלי גייד

אבן היסוד של כל קהילה היא סביבה תומכת ומעורבת אשר מספקת מסגרות הולמות לכל אדם באשר הוא. זה יכול להיות במסגרת מיזם חברתי, עסק כלכלי או מסגרת חינוכית, אך החשוב מכל הוא החיבור בין האדם, הקהילה והמקום. בשטחי המועצה האזורית מטה בנימין ניתן למצוא כמה דוגמאות למסגרות אשר מספקות לאנשים מרקעים וצרכים שונים הזדמנות אמיתית להשתלב בחברה ולהצליח.

הדוגמא הראשונה ומחממת הלב היא סבונטו, מפעל משפחתי המעסיק אנשים המתמודדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. המקום הוקם בעקבות לידה של בנם הרביעי של נעמי ושלמה קשת שנולד עם תסמונת דאון. הסיפור של סבונטו התחיל בייצור שמן זית במשק אחיה ומשם קצרה הייתה הדרך לבישול ויצירת סבון טבעי בריא. מפעל הסבונים המיוחד מאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים לעבוד בעבודה משמעותית ולתת ביטוי מלא ליכולות שלהם.

פרויקט קהילתי נוסף הוא אולפנת דולב. באווירה ביתית וחמימה כל חניכה של האולפנה זוכה להגשים את עצמה במלואה. בית הספר מספק בית חם לילדות שלא מצאו מקום בעולם. בנות להורים לא מתפקדים מכים ומתעללים. זהו פרויקט של נתינה מכל הלב המאפשר לבנות לשקם את חייהן מחדש. הישוב דולב כולו אימץ את האולפנה ואת הבנות הגרות שם. בנות במצוקה שהיו בקלות נגררות לסמים ולמקומות חשוכים אחרים, מוצאות באולפנה מקום שמקבל אותם כמו שהן ועוזר להן לצמוח ולגדול.

בכתבת הווידאו מירי מעוז עובדיה מהמועצה האזורית מטה בנימין מספרת על ההצלחה המרגשת של המסגרות והמיזמים אשר משלבים פן קהילתי בעשייה וכיצד החוסן החברתי של הישובים המלווים אותם תרם לכך.

פרטים נוספים באתר

מועצה אזורית מטה בנימין undefined, בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully