וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחת התעשייה הישראלית תלוייה בחינוך למצוינות בגיל צעיר

7.5.2018 / 8:04

לצורך טיפוח המצוינות יש להעמיק את הידע של הצעירים הן במדע וטכנולוגיה והן במיומנויות טכניות. יש לעודד תחרותיות בין תלמידים לא רק על הרעיון אלא גם ובעיקר ביכולת המימוש. יש לחנך לשיפור מתמיד ולאיכות

פמלי גייד

בעשורים האחרונים התברכנו כולנו בפריחה משמעותית של יזמות ישראלית, בעיקר בתחומים הטכנולוגיים. הביטוי המוחשי היה בהקמתן של אלפי חברות הזנק. ישראלים, ברובם צעירים וצעירות, גיבשו רעיונות מקוריים והתחילו לממשם בכיוונים יישומיים. כך צמח החינוך ליזמות. מערכת החינוך אימצה תכניות רבות בתחום, כנ"ל גם האוניברסיטאות. למעשה משר החינוך ו"דרומה" הפכה היזמות ליעד.

אנחנו רוצים להסתכל על הנושא בזווית ראיה רחבה יותר.
חברות הזנק אינן המטרה אליה עלינו לשאוף. במיוחד כאשר רובן נסגרות וחלקן נמכרות לחו"ל בלי להשאיר חותם בארץ.
חברות הזנק הן שלב חשוב וקריטי בדרך להקמתן של חברות בשלות המייצרות הכנסות ומעסיקות עובדים ולא רק מהנדסים ולא רק במרכזי המו"פ.

כדי להפוך את חברות ההזנק לחברות בשלות לא מספיקה יכולת יזמית גבוהה. כאן נדרשת שליטה טכנולוגית ברמה גבוהה, התמדה, נחישות, יכולת מימוש ברמה גבוהה ועיסוק בפרטים, במלים אחרות נדרשת מצוינות טכנולוגית וביצועית.

אלו המרכיבים העיקריים שהובילו להקמתה של תעשייה טכנולוגית, מובילה בישראל. שכן מצוינות, מטפחת רעיונות מקוריים אבל גם את היכולת לממשם ולהפכם למוצרים מניבים.
בשנים האחרונות במקביל לטיפוח התרבות היזמית הורדנו מעט את דגל המצוינות. ברמה הלאומית זו שגיאה .

בבחינה של תהליכים בעולם אנו מזהים התגברות של יזמות במדינות רבות וישראל כבר אינה מובילה בהיקף חברות ההזנק המוקמות. המבחן שלנו יעבור עתה ליכולת ההבשלה של חברות. אם נשכיל לטפח את תרבות המצוינות אצל צעירנו נוכל להתייצב שוב בחזית הכלכלות מובילות החדשנות.

לצורך טיפוח המצוינות יש להעמיק את הידע של הצעירים הן במדע וטכנולוגיה והן במיומנויות טכניות. יש לעודד תחרותיות בין תלמידים לא רק על הרעיון אלא גם ובעיקר ביכולת המימוש. יש לחנך לשיפור מתמיד ולאיכות.

צריך להבין, מצוינות אינה רק נחלת העילית שבחברה. המצוינות נכונה לכל אדם באשר הוא פועל. השאיפה לפעול באופן טוב יותר ממה שעשינו אתמול וטוב יותר מאשר עושים מתחרינו היא הבסיס לבנית תרבות המצוינות.

עמותת תעשיידע קיבלה את ההחלטה כבר לפני שנים. תכניות רבות בתחומי ידע מגוונים מפתחות אצל בני הנוער שילוב של חשיבה מקצועית ומיומנויות איכותיות במקביל לפיתוח גישה יזמית.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

תעשיידע undefined
  • עוד באותו נושא:
  • תעשיידע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully