וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הם הסימנים לירידה בשמיעה?

Family guide בשיתוף אודיו-מדיק, Family guide בשיתוף אודיו-מדיק

24.6.2018 / 8:33

ירידה באיכות השמיעה משפיעה על איכות ושגרת החיים. אם בעבר היינו תלויים באופן טבעי במגוון משימות הקשורות לשמיעה, אותן משימות הופכות למורכבות יותר וחשוב מאוד לגלות את הסימנים לירידה בשמיעה על מנת לטפל בבעיה

פמלי גייד

סימנים לירידה בשמיעה עלולים להופיע בכל גיל, כאשר הגילאים בהם בדרך כלל הסימנים בולטים יותר הם גילאי הילדות וגילאי הגיל השלישי. ירידה באיכות השמיעה משפיעה על איכות ושגרת החיים. אם בעבר היינו תלויים באופן טבעי במגוון משימות הקשורות לשמיעה, אותן משימות הופכות למורכבות יותר וחשוב מאוד לגלות את הסימנים לירידה בשמיעה על מנת לטפל בבעיה ולא להפריע לשגרת החיים.

באופן טבעי, ככל שאנו מתבגרים איכות השמיעה יורדת. קיימות סיבות נוספות לירידה בשמיעה מלבד התבגרות, כגון הצטברות של נוזלים באוזניים, חשיפה לרעש, מחלות שונות ולכן חשוב להבדיל. בגילאי הגיל השלישי הירידה בשמיעה, הידועה בשם פרסביאקוזיס - מאופיינת בפגיעה בעיקר בתדרים הגבוהים, בהם השמיעה נפגעת, אך בתדרים הנמוכים השמיעה טובה יותר ולעיתים אף בתחום הנורמה. מצב שכזה יכול לתעתע לסובבים אותו אדם ולא להתריע על בעיה קיימת שקשורה לשמיעה.

הסימנים לירידה בשמיעה מתבטאים בכמה אופנים; התופעה הנפוצה ביותר היא כאשר אותו אדם שלא שומע היטב ומבקש לחזור על אותם דברים או שואל שאלות לשם חיזוק הדברים (מה שכביכול יכול גם לתעתע - כיוון שאנו יכולים להבין מכך כי אותו אדם רוצה לרדת לעומק הדברים, אך במקרה זה מדובר בירידה בשמיעה). אנשים עם ירידה בשמיעה עשויים להגביר את הווליום של המכשירים: הטלוויזיה, הרדיו, הטלפון וכו'.

אותם אנשים עשויים גם להיות עייפים ואף עצבניים כתוצאה מהתאמצות להבין את הסביבה והקושי עלול להובילם להימנעות ממצבים היכולים להביא אותם מבחינת השמיעה למצב שלא בנוחותם, כמו מפגשים חברתיים. לכן חשוב מאוד במקרה שבו יש סימנים מזהים לירידה בשמיעה, ללכת לרופא אא"ג ולבדוק את העניין לעומק במכון שמיעה מוסמך ובמידה ותמצא בעיה, ניתן לקבל טיפול, שיקום ומעקב.

צפו בכתבת הווידאו בה דנה מירן, קלינאית תקשורת, אודיו מדיק, מדברת עוד על סימנים המעידים על ירידה ביכולת השמיעה.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

אודיו-מדיק undefined, Family guide בשיתוף אודיו-מדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully