וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מונעים כשלים במהלך בנייה שיגרמו נזק חמור?

13.5.2018 / 7:39

על פי המומחים, לא ניתן למצוא מבנה ללא כשלים בבניה, אך חשוב לצמצם אותם למינימום. הכשלים הנפוצים ביותר הם רטיבות, התקלפות טיח מהקירות/תקרות וריצוף לקוי. לכן חשוב לפקח אחר הקבלן ואנשי המקצוע כדי למנוע כשלים במהלך הבנייה

פמלי גייד

רכשתם דירה מקבלן, נכנסתם לבית החדש ולהפתעתכם תוך זמן קצר הופיעה רטיבות, הטיח התקלף מהקירות או שהמרצפות יצאו ממקומן. אז מדוע זה קורה? כשלים בבנייה הם נפוצים מאוד בישראל וניתן למצוא כשלים ברמות שונות בכמעט 100% מהמבנים - מה שמסב נזק של מאות מיליוני שקלים בשנה לתעשיית הבניה בארץ. על פי טענות מומחים, לא ניתן למצוא מבנה ללא כשלים בבניה, אך חשוב לצמצם אותם למינימום. הכשלים הנפוצים ביותר הם רטיבות, התקלפות טיח מהקירות/תקרות וריצוף לקוי.

חשוב להבין, לא מדובר ב"כשלים קוסמטיים" כיוון שהם יכולים להסב בהמשך נזק חמור יותר. במקרה של רטיבות, העובש שמתפתח עלול לגרום להתפתחות מחלות של דיירי הבית. לרוב, כשלים נגרמים עקב חוסר מקצועיות של בעלי מקצוע -החל מהאדריכל המתכנן ועד לקבלן הביצוע ועקב שימוש בחומרים זולים או כאלה שאינם מתאימים.

ניקח לדוגמא את הבעיה הנפוצה ביותר - רטיבות. אנשים רבים משוכנעים כי לרוב מדובר בהלחמה לקויה של יריעות האיטום, אך הבעיה מתחילה עוד בבניית השלד. בחירת בלוק עמיד לרטיבות שעומד בתו תקן תמנע מהמים לחלחל לבלוק ועם הזמן לעבור אל קירות הבית. למשל, בלוק איטונג עמיד למים עשוי ממיליוני בועיות אוויר אטומות וגם לאחר חשיפה ממושכת למים הוא אינו סופג את הנוזלים. אך האם זה משהו שניתן לדרוש מהקבלן?

צפו בכתבת הווידאו בה אדם יהב, מנהל קשרי האדריכלים והתחום ההנדסי באיטונג, מסביר כיצד תוכלו לפקח אחר הקבלן ואנשי המקצוע כדי למנוע כשלים במהלך הבנייה. זה יכול לחסוך המון כסף בעתיד וגם לא מעט כאב ראש.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

איטונג undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully